Artemissil Gundog

2014-10-02
18:57:00

Jakt, bad... Ny hund?
 

Bra jakt idag, Pejla jobbade bra och gjorde rätt för sig. Lydnaden är det värre med. Hennes raka linjer är som bortblåsta och höger/vänster funkar bara om inget roligare dyker upp. Om jag känner mig laddad inför kommande A-prov???!! No.. 
 
Men.. Hon är en jäkla viltfinare och nosen är det inga fel på.. 


Själv druttade jag i vattnet på första såten, jag trillade av en spång.. Tur Cattis lånade ut torra kläder. Jag ska aldrig mer göra narr av henne när hon packar ner hela sitt bohag längre ;) 
 
Imorgon är det sista gången på Rehab.. Känna lite jobbigt att förlora den tryggheten. Vem ska nu tala om för mig hur hon mår ?? ;) 
Annars ska hon vila imorgon. Blir lite träning ihelgen ihop med Jenny som äntligen kommit hem från "the US" :) 
 
 
Vi har också pratat här hemma om att jag behöver en till hund, vilket vi redan var överens om. Men nu har hussen gott med på att det kan få bli en äldre hund. Vi får se vad vi hittar. 
 
Hör av er om ni har nåt intressant ;) 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Viltfinnarförmågan är ju det väsentliga. Sen är det mest tur och kanske lite träning ;) Det senare kör vi i helgen!! Ska bli riktigt roligt!!

Tur att Cattis hade kläder - henne får du inte reta fler gånger :P

Svar: Skulle säga att jag hoppas på turen ;)
Zara Winkler

2014-10-02 @ 23:10:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: