Artemissil Gundog

2014-10-07
07:42:04

Debut
Ja igår debuterade jag och Pejla i Ekl på A-prov. 

Jag anmälde till just detta prov för att slippa A-prov på änder, Pejla har liksom lite mycket egen vilja där ;) 

Första såten var såklart ett anddrev, en ynka and gick ner, synligt. Efter rätt lång fördröjning skickas hund nr ett som har glömt fågeln. Efter en stund skickas Pejla. Hon kommer ihåg den, men hamnar på fel sida om ett djupt dike och tar sig inte över. Jag försökte, men det gick inte att få över henne. Jag fick hålla på en rätt lång stund. 
Ut åkte vi på första fågeln, noll.
Lite surt att inte ens få testa på att apportera kanin. Men faktiskt så hade vi en trevlig dag, en hel del fina apporter. 

Det blev ingen vinnare igår. Mirre med sin duktiga Maya åkte ner från 1 CK på sin sista apport där Certet var nära... Till en sur tvåa.. 
Lena A, Maria S, Helena N fick varsin trea. Vi andra 13st fick varsin nolla. 

Jag är taggad. På't igen. 


Detta är Pejlas bror fina Pirat som gjorde ett riktigt bra jobb igår på sin debut! 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: