Artemissil Gundog

2014-11-05
07:51:01

Rätt lugnt
Rätt lungt har det varit ett par dagar, har inte tränat sedan i lördags utan vi har bara gått långa promenader och njutit av tillvaron.
 
I lördags låg fokus på signaler och trycka vidare utåt förbi en viltlega, Pejla var tungstyrd.. Hon liksom många andra får ju rätt mycket egen vilja när dom kommer till ett område med mycket vittring, störningen var ju iofs rätt stor då det hade gått en drive med fåglar innan som Zingo och Bean fått tagit in. Pejla och Oban skulle förbi det området och plocka in dummys(!)
Oban och Pejla får som små horn när dom går in i "hunt-mode", men måste säga att Oban var väldigt duktig faktiskt, han ville väldigt gärna jaga med lydde fint och tog signalerna och jag tror Jenny fick fram till hon ville ha sagt till honom.. 
 
Igår så var det stallet dags igen efter höstlovet. Först tog Nea en ridtur och sen fick både hon och jag chansen att köra Russet Ronja. Första gången jag körde en travhäst och jäklar vad det går undan. Ny hobby?!
 
Hundarna tycker iallafall det är super mysigt att gå i skogen med hästen och springer hela tiden i närheten
 
 
Det blir ju super bra att motionera hundarna efter kärran sen! Heter det kärra?
 
 

Kommentarer:
#1: Jenny

Nu kanske du överdrev på "duktig", men det var bra träning! Mer sådant i helgen!

Mysigt med stallet, hästar och hundar. Det heter rockard (vagnen alltså) 😆

2014-11-06 @ 21:52:56
#2: Sussi

Hej och tack för ditt fina sms. Vilka underbara bilder på hela gänget. Detta får mig att ännu mer veta att mitt val var/är så rätt. Du är verkligen den rätta för Bean (Doris). Detta gör mig ännu mer tillfreds med mitt beslut. Behöver aldrig mer säga "att du ska förvalt" för de vet jag att du gör. Men hoppas att vi fortfarande håller kontakt och kan gå promenader tillsammans (även m dottern). 💞

Svar: Tack Sussi, snällt skriver. Givetvis kommer vi fortsätta ha kontakt och träffas! :)
Zara Winkler

2014-11-11 @ 14:28:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: