Artemissil Gundog

2014-11-19
14:45:00

Från vila till...
Efter en veckas vila drar vi igång igen.. Igår började jag och Bean dagen med ett morgonpass. "Solfjädern", det var lite svårt ibörjan för Bönan "men.. men.. men det är ju en DÄR jag ser den ju, du pekar ju feeeel matte.. feeeeel" Men efter en liten stund så var hon med på att gå dit jag pekade. Hon har en stor potion självförtroende och det är riktigt kul att jobba med henne. Efter det så kom Helene och hämta oss och vi åkte på äventyr i Tyresta by sedan han vi bara hem och byta om innan vi åkte till stallet.. Behöver jag säga att det var en TRÖTT Bean på kvällen :) 

 

Idag så åkte vi ut till Länna och träna med Maria, Märta, Jenny och Marie. Dom hade haft valpträff med deras små godingar, efter det körde vi dom stora. Vi gick på linjen och det var häftigt tyckte Bean. Men hon var riktigt riktigt följsam och tyst. Knalla bara två gånger ;) Ju fler apporter som kastades desto mer började hon få kläm på att hon var tvungen att ha koll - överallt. Hon jagade så himla fint, det ska bli så kul när vi kommer upp oss lite!
Efter tjejerna hade åkt för att käka lunch så stannade jag kvar och körde några linjer och lite minnesmarkeringar med speedy eh nej.. Pejla ;) Riktigt riktigt fint gick hon!
 
Nu är det jobbdags!

Kommentar:
#1: Jenny

Heja heja!

2014-11-19 @ 22:36:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: