Artemissil Gundog

2014-05-15
20:56:00

Sorunda
Idag åkte jag och jycksen ner till Sorunda för att träna lite med Heléne och Heavenly. Markeringar - massor. Både långa, och korta där alla hamna klurigt. Båda ungdomarna hade spring i benen idag, så det blev en del omkast 😜

Tur dom är lugna i passiviteten, här tar Braithman igen sig..



Eftersom dom sprang så, så fick vi tänka till och gick till sån här mark. 

Nu kunde dom inte springa sååå fort åtminstone 😆

När Heléne gått hem till sitt så hämta jag Magda och Pejla. Vi gick förbi en sandgrop, så jag lät dom springa upp och ner "några gånger". I slutet var det bara Pejla som sprang hela vägen upp, Braith stanna på 3/4 och Magda stod kvar nere hos mig ☺️


Det var inte så högt, men det var väldigt brant, nästan rakt upp.



Sedan gick jag ner till samma ställe där vi tränat ungdomarna. Jag gjorde "kompassen" med Pejla (som igår) och hade fyra linjer. En över ängen och en bra bit in i skogen, en på en gammal övervuxen traktorväg, en i en uppförsbacke i skogen samt en över riset (där vi kastade markeringarna tidigare till Braith och Hevenly). Alla linje utom den sista gick super! Den sista ville hon gena på, precis som jag visste. Jag hade bara en boll med mig, den la jag där. Jag visste att jag skulle få "bråka" lite där. Hon gör så på synliga linjer, genar om det går. Det gick nämligen en stig vid sidan av allt bråte. Efter tre skick, där hon vek av på samma ställe samtliga gånger! Så gick jag med henne hela vägen ut till området igen, peka och vände om och gick tillbaka till utgångspunkten. Då satt det som ett smäck, hon sprang exakt så som vi gått - sagt ord gäller! 

Sen var dom varma och andfådda. Jag kasta in dom i bilen och åkte hemåt, stannade till vid Öran för bad och bus! 



Kommentarer:
#1: Annika

Vilken mark!! bra och nyttig träning ;o)

Svar: Ja det var nyttigt för B.man :)
Zara Winkler

2014-05-15 @ 21:57:05
#2: Jenny

Håller med, vilka bra marker! Där vill vi träna! Bra träning! BTW, vi måste ju börja trimma Braith för UHD. Du får köra dubbla hundar framöver!!

Svar: Ja, jag får börja med det igen.. :)
Zara Winkler

2014-05-15 @ 22:22:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: