Artemissil Gundog

2014-05-19
19:49:22

Kompassen
Hade sug för att träna idag, men regnet slutade ju aldrig. Men när det väl slutade var det dags för middag och efter middag brukar jag aldrig orka mig ur soffan igen. Men idag så gick jag ut direkt, jag kände inte efter. Bra beslut! 
 
Tog med Pejla och Braith ut och körde kompassen, 4 linjer. Dom fick på samma avstånd men Pejla fick gå först på alla utom 1.  Ja det var alldeles för lätt för Pejla och helt lagom svårt för Braith. Jag älskar hur han trippar med sina framfötter när han fattar att det är hans tur. 
 
Första linjen gick över berget, längst bort där den röda pilen är stod jag och kastade ner två bollar, det är en slänt på baksidan så bollarna rullade ner i växtligheten. Här gick det rätt snabbt för för Pejla, hon har ju lite koll på exakt vart bollarna hamnar när jag kastar dom. Braith var borta länge, länge. Jag ville inte kalla in honom eftersom han uppenbarligen jobbade, så jag smög ut och när jag var på toppen så såg jag hans svans vifta som tusan, hitta han bollen. och han blev SÅ glad när han såg mig, lycka är att få slita riktigt hårt och lyckas på egen hand! 
 
Linje två var lite lurig (tyckte jag) här skulle dom först över berget, följa en stig lite och sedan vika av och springa mot stenen, där var det massa blåbärsris som jag hade kastat in bollarna i  - ni ser den den röda pilen. Det var iallafall inte ett dugg svårt..
 
Linje tre, var som en gata mellan träden och sedan upp på berget. Här var det riktigt stökigt att ta sig fram mellan stenblock och grenar. Jag blev riktigt stolt över Pejla som tog den exakta vägen vi gått utan att gena, hon lärde sig av i fredags med andra ord :) 
 
Sista linjen linje fyra. Den vart rätt kort rätt in i dungen och riset, här fick Braith gå först vilket gick toppen. Dom var lite paffa när jag sedan sa "slut" när Pejla sedan hämtat in sin - Vart detta allt? 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Gulle-Braith som trampar! Och vad bra att Pejla höll linjen trots att det var synligt. Och duktiga du som offrade soffan :) Nästa gång får du ta med Magda också. Då blir det helt fulländat :P

Svar: Haha Magda låg hemma på soffan 😝
Zara Winkler

2014-05-19 @ 21:34:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: