Artemissil Gundog

2014-03-11
16:54:25

ljuvlig dag!
Plockade en fästing på Braith igår, mitt i huvudet.. Vidrigt. Men det betyder att det blir varmre ute, att sommaren snart är här och hösten! Och på hösten är det fågeljakter!
 
Imorse var jag ute och gick med en kompis då ringde jaktledaren för stället där vi apporterar duvor. Han ville bara hålla kontakten "jag vill väldigt gärna att du är med även i år, så jag ville bara ringa och checka läget!" Självklart! är jag det så nu är första jakten inbokad i almanackan :) 
 
En härlig promenad var det, vi hade tagit bussen till Tungela och utforskade en ny skog, vi klättra upp för en klippa och satte oss i solen, helt vindstilla var det. Färska wienerbröd och varm choklad med vispadgrädde satt vi och njöt av
 
Här sitter Liselott och håller ett öga på valpen Samson 4månader som väldigt gärna vill smaka! 
 
Sedan var det hem och i princip vända, Helene kom hit och vi skulle ut och övningsköra. Gick väldigt bra, men jag får passa mig så jag inte ligger för fort, det är på gränsen...
Hämtade sedan Nea från skolan och sedan var det dags för en promenad till och jag begav mig ut i skogen och bara gick, väldigt skönt att bara gå jag och mina. Inget löp som stör .. Sitter nu och väntar på hussen så vi kan äta middag någon gång.. Spagetti och köttfärsås blir det här ikväll, och jag är vrål hungrig :) 
 
Mer sånna här dagar tack ;) 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: