Artemissil Gundog

2014-06-01
09:07:00

Tullgarn
Åkte i Onsdags till Trosa, sov i ett underbart sommarhus (som vi fått låna av Linneas sambos föräldrar),  tillsammans med Linnea Meiton, Jenny Långström och Catrin Börjel.
Torsdag upp tidigt för lagtävling på Tullgarn, Vårat lag Royal retrievers gick bra hela dagen tills sista rutan *s* (Återkommer med resultat och beskrivning av rutorna när jag fått dom individuella poängen från lagtävlingen) Well well, sånt som händer :) Riktigt trevlig dag och det är så kul att träffa alla man känner, riktigt bra tävlig som flöt på riktigt riktigt bra!
Ingen finalplats åt oss men vi sov kvar i Trosa, fredagen hade vi en softar dag och bara gled runt i myskläder och promenerade med hundarna. Åkte in till Trosa på kvällen och åt fin middag! 
 
Upp tidigt lördag igen för att åka in till Tullgarn och heja på Linnea som skulle gå den individuella starten också, jag och Jenny gled runt hela dagen och hade det riktigt bra. Gick tyvärr inte hela vägen för Linnea och Scott, han var väldigt trött efter ganska intensiva dagarna.
 
 
 
Jag har iallafall försälskat min i rasten Vorsteh! En dag ska jag ha en strävhårig hane! 
Men innan dess ska jag lägga ner några dagar på Braith som startar unghundsderbyt nästa helg, får se hur det går. Han har ju varit lite ur balans ett tag. Tränade lite igår kväll medans husse tvättade min bil, självförtroendet var det inga fel på kan man säga. Hade inga dummysar med då det var en spontan"träning" så vi körde med PET-flaskor ;) 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

PET-flaskor verkar bra :)

Vorsteh får det bli. När vi har våra fjällhedar med fågeljakt - och hundgård ;)

Tack för en trevlig helg!!

Svar: Allt det ska vi ha! Hehe
Zara Winkler

2014-06-01 @ 22:03:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: