Artemissil Gundog

2014-06-09
07:39:00

Drömsjön
Igår var det träning vid Drömsjön, det var jag, Jenny, Linnea och Cattis och så var husse med som skytt! Vi stod på linje och husse sköt skottapporter i det höga gräset, vi turades om att skicka på synliga målområden (kompassenlinjer) mellan markeringarna. Husse hade fria händer, så det gällde att vara med ;) 
 
Jag är nöjd med bägge mina hundar, men Braithman var riktigt i sitt esse igår tyckte jag! En god markör, och behövde han hjälp så lyssnade han fint på mina signaler trots bristfällig vissel-träning. Både han och Pejla älskade att springa (läs; hoppa som rådjur) i det höga gräset. 
 
Ser ni hunden? :) 
 
 Skutt! 
 
Min fina Braithman. Han har haft det lite jobbigt ett tag, antar att det är "dags-att-bli-vuxen-hormoner" som bubblar i kroppen. Fanns ingen tillstymelse till sånt igår och han var sitt gamla självsäkra jag! 
 
 
Sedan åkte jag och husse hem till Cattis och gick husesyn. Jag ska bo där några veckor i sommar - I love it! Efter det så åkte vi ut till Anna i Nykvar, jag hade köpt ett par grymt snygga stövlar av henne
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Anonym

Vad glad jag blir att du är nöjd med Braith! Nu fortsätter vi så :) Snygga stövlar!!!

2014-06-10 @ 07:36:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: