Artemissil Gundog

2014-01-12
11:46:34

Snö!
Igår träff med Jenny och Oban. Vi skulle gjort ett ordentligt pass ute på Lidingö, men det snöade så jäkligt och var rått ute så jag ville inte utsätta Pejla för det (med tanke på att hon hade vattensvans början på veckan) Så jag försökte ställa in. Men icke sa Jenny och kom hela vägen hem till mig istället ;) Jag hade med mig Braith ut.
Vi hade som vanligt på tok för mycket att prata om så det blev mes lite ploj-träning, ffa i slutet. Ibörjan rigga jag några övningar till dom, sen så tog tjattret över istället.
 Sååå mycke att prata om och så lite tid, för det började snöa hysteriskt så vi begav oss hemåt efter ungefär 2timmar. 
 
Braith ville iallafall byta matte igår, han ville absolut inte kliva ur bilen.. Han ville bara gosa! 
 
 
 
Idag kom Cattis och Coffey. Vi fick till en riktigt bra skott träning. Coffey behöver jobba med fotgåendet och fokus kring skott. Jag hade en plan och begränsat med tid och då brukar det flyta på lite.
Vi gick brevid varann och jag sköt framåt och dom turades om att hämta skott markeringar och ibland fick dom istället ta en dirigering som låg bakåt. Ganska basic, men Cattis fick många bra tillfällen att både korrigera och beröma Coffey  och det var ju det vi var ute efter.
Gjorde öven närsöket som jag och Lena gjorde.. När hunden söker så skjuts ett skott, hunden ska fortsätta söka och inte gå på skottapporten.
Coffey lyfte inte ens på huvudet, han jobbade på bra! Braith stannde upp och tittade sig omkring men fortsatte sedan att jobba igen.
 
En bra träning! Och Braith blev överlycklig när han kom ut och såg sin Cattis och Coffey utanför. Ni vet som kossor ser ut när man släpper ut dom på våren? Typ så ;)
 
Svinkallt idag så Braith fick faktiskt ha täcke på eftersom vi stod väldigt mycket still *hönsmorsa*
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: