Artemissil Gundog

2014-01-06
09:00:00

Måndag....
Svansen på topp, eller åtminstone nästan. Vattensvans brukar gå över fort. Pejla har lätt att få det men jag har ju lärt mig hantera det så jag kan undvika det idag. Hon är dåligt pälsad och så är det. Magda har aldrig ens haft tillstymmelse till vattensvans, eller ens att frysa. 
Magda behöver föresten aldrig åka till veterinären för nåt.  Förutom en gång när hon var unghund, då drabbades hon av panik smärta över hela kroppen och kunde inte röra sig utan att skrika. Åkte in akut och dom gav henne en spruta och efter det var det lugnt. Hon skulle äta rimadyl men det tålde hon inte så hon fick vara utan. Dagen efter var hon fullt frisk.. Man undrar ju..
Sedan har hon blivit huggormsbiten en gång och fick ju då ligga inne med dropp 1dygn eller så bara.
Ja och sen var hon extremt känslig i magen som unghund, blev dålig i magen för allt, men det var ju inget man åkte till vet med. Till följd av det så gillar inte Magda ris idag.. Hon äter det ju såklart men inte med nöje...
 
Man kan ju se detta på mer än ett sätt.. Och jag väjer att se det som så att Pejla lever lite mer farligt än vad Magda gör ;) ;) 
 
Braithman är ju så ung så på han finns det ingen statistik, men hittils har han varit frisk..
Men han deglar även idag, men är piggare och vill tugga ben men tror inte ens att det går. Men jag låter honom inte testa såklart. Igår kväll stod han på Neas rum och hängde över några gosedjur som låg på golvet och dom var genom våta av slem.. Vi får se hur lilleman mår framöver. Vi kör några dagar till på rimadyl..
 
Han skulle följt med på innomhusträning idag i Haninge hundhall, men se det går ju inte. Får se om Lena behöver min hjälp ändå då..
 
Ha en fin dag alla 
 
 
 

Kommentar:

sv: Vi har haft en Vlciak, finns mer här: http://pshundar.se/%E2%99%A5/zuki/
Tyvärr var hon sjuk, började redan från tidigt valpstadie och blev aldrig bra. Men vi hade henne i 1,5 år och gjorde massor av roliga saker!

2014-01-07 @ 09:11:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: