Artemissil Gundog

2014-01-16
14:07:56

Hundträning i sol!
Hade bestämt med Lena att vi skulle träna idag på förmiddagen. Men när jag cyklade hem från jobbet imorse i "ös snöande" så kände jag mig inte alls så positivt inställd till det. 

Men tur att jag ändrade mig efter en macka och en kopp kaffe. För lagom tills Lena kom hade det slutat snöa, och när vi kom fram till träningsplatsen så lös solen! Fantastiska härliga underbara solen! 

Vi tog ut Jerka och Braith först, Lena har skrivit ett schema hon ska försöka hålla med Jerka. Så vi körde igenom grabbarna med fotgående och lite inkallning med avlämningar och stadga. Började var för sig med fortgående och vilken härlig attityd han hade idag Braith,  jag säger ju att han taggar till bara det är en enda hund till med! 
När vi hade samlat ihop dom så lekte vi "följa John". Jag hade täten och det var mycket snurrande hit och dit. Bägge grabbarna var duktiga. 

Sedan lite inkallniningar där dom skulle plocka upp apporten på vägen där vi sedan fokuserade på avlämning/ingångar. Braith hoppar fortfarande på mig, stuts stuts. Men jag låter honom fortfarande göra det. Varför? Ptja, fråga inte så mycket ;)

Avslutade med att låta dom sitta still i 3min.

Plätt lätt träning tyckte Braith som blev helt förvånad när han sedan fick ett fri kommando och sedan in i bilen.. Wtf sa han om detta påhitt. 


Vi plockade sedan ut Pejla och Pirat, gick upp i skogen och sköt några i väg några apporter. Lena hade köpt lite nya sådana som var kul att testa. B.la en tunnel man stoppar tennisbollar i och skjuter i väg med apportkastaren. Skitbra grej! Dom kom långt,studsade och landade aldrig där dom först gått ner. Pejla var i himmelriket! 
Avslutade med att ta in en dirre som jag lagt ut ibörjan av passet. Det var synligt för hundarna men vi hade ju skjutit massa markeringar runt om som störning.

Lagom träning för en "nattjobbar hjärna" :) 

Jag är glad jag gick ut, för jag fick en gnutta sol som jag kan leva ett tag på, för nu toksnöar det igen. Jag ska strax hämta dottern från skolan sedan ska jag sova! Jobb i natt igen och sedan lönesamtal imorgon bitti.  Jag ska fasen komma på nåt bra att säga! 



Kommentar:
#1: Annika

Inte ett dugg avundsjuk!!!!!!!!!

Svar: Vi måste ju träffas snart. En prommis fixar hon väl?
Zara Winkler

2014-01-16 @ 15:31:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: