Artemissil Gundog

2014-02-09
18:58:00

Helgträning
Igår, Lördag kom Jenny och Oban hit. Vi tränade lite och snackade mycket ;) Braith var väl sådär okej. Jag tror han fick några "aha upplevelser". Just nu ligger mycket fokus på hans markeringar, han blir väldigt lätt störd i skogsterräng, han låser sig lätt och det tar en tid innan han inser att apporten faktiskt inte hamnade där. Han har jäkligt bra näsa så om han bara lärde sig lita mer på den och lite mindre på vad ögonen ser så kommer det där bli fint det.
 
Jenny och Oban fick en del klurigheter, tyckte jag. Men Oban fixade ju det plätt lätt. Han är en utmaning att utmana... :)
 
 
Idag åkte jag och Braith ut i ösregnet till Tyresö för att träna med Cattis och Annika, Annika hade med sig sin dotter Elin som var till stor hjälp som kastare!
 
Blev mest markeringar i dag, vilket passar oss utmäkt. Han var duktig idag den lille mannen! 
 
 Ni ser den ljusa ängen i bakrunden? Där borta fick han en markering. En riktigt svår en som jag tycket han löste fint efter lite "ringande"
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Bra med markeringar! Han kommer vara i toppform till Unghundsderby :) Vad gäller utmaningar får vi börja släppa de stora hundarna på störningarna mellan varven för att förvirra och försvåra. Hur svårt kan det vara? ;) Går det galet tar vi filtövningen :P

Svar: Fiilt och matskålar, lätt ;)
Zara Winkler

2014-02-10 @ 22:01:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: