Artemissil Gundog

2014-02-06
08:27:29

Friröntgad hormonstinn grabb!
HD B och ED ua 
 
 
Igår kom Mirre hit med sina tjejer, vi skulle träna ungdomarna. Hon har en tik dom är runt 9månader. Hon har också två älder tikar Fanny (pejlas kusin) som var i höglöp och Maya! Mirre sa att Fanny löpte men jag brydde mig inte så mycket om det. Braith har ju aldrig brytt sig.
 
hehe 
 
Han är väldigt lydig iallafall och är inte på tikarna, men det klassiska hanhundiga beteendena fanns där. Det började bra och han markerade fint. Men sen börja han, kissa med dummy i munnen, släppa dummyn och snuska sig där Fanny hade kissat och lite sånt där, PIPA! 
Ok men nu vet jag att han visst har fått hormonerna på plats så. Jag valde att inte gå in och korrigera honom här.. Han är en väldigt lydig kille och handlade helt normalt. Så för att detta inte ska få fäste var detta sista gången vi tränad med löptikar tills han är äldre och har rutin på det hela..
 
Han är min första hane, det är skit svårt att veta vad som är rätt och fel. Jag kommer göra många misstag med honom, men jag tror han förlåter mig. Senaste tiden har han verkligen blivit tonåring, men på nåt sätt känns det som att vi kommit närmare varann. 
 
 
Men Pejla då. Hon har knappt haft ont allt sedan hon fick börja med rimadylen. Och jag har nog varit för "snäll" med promenader. Hon har varit kopplad och vi har inte gått i skog. Men vi har gått på tråkig asfalt några km om dagen.
Tyvärr är ju saltet inte så snällt mot tassna så jag vet inte. Men hon började halta igår igen när vi var ute. Hon haltade på både höger och vänstet om vart annat. Men det var helt borta till eftermiddagen så det var nog kanske saltet som sved.
Nu är det halt och skare ute överallt, vilket gör att jag kan fasen inte gå någonstans med henne..  
 
Det är bättre det är mjuuuuuk snö
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: