Artemissil Gundog

2014-08-09
09:42:00

Prinsessan i fokus
Första besöket på rehaben igår, vi träffade Eva på ReDog i Tumba!  Pejla var väl inte helt övertygad om att det är helt rätt att den där vilt främmande kvinnan skulle benda och böja å knåda igenom henne, men hon står ju helt still. Vi började med laser, sedan vattentrask och sist och det allra bästa och det som gjorde hela besöket värt det (för Pejla) var vibben!
Jag ska börja stretcha Pejla en gång om dagen, helst efter långpromenaden. Och jag hatar det, Pejla hatar det. Det är som Jenny sa - som att använda tandtråd!  Men det är väl bara att görat!
 
Idag ska hon få Zon-terapi, både jag och Pejla har ju om ni kommer ihåg väldigt goda erfarenheter av det sedan tidigare.  Pejla fick ju det förra året och det gjorde ju att vi kunde börja jobba igen efter flera månader av vila. Även min gamla hund Molly fick zon-terapi och det är grymt - magiskt! 
 
 Idag är sista dagen med den muskelavslappnande medicinen, så nu äter hon rimadyl några veckor till och sedan äter hon även en produkt som Redog själva tagit fram "Redog 4 recovery joint balance & mucel builder"
 
Den rekommenderas till hårt arbetande hundar som behöver ett koncentrerat tillskott av näring och energi. 
Joint balance & mucel builder är sammansatt för att tillgodose kroppen med viktiga näringsämnen som hjälper hunden till förbättrad återhämtning och bevara muskler efter hårt arbete" 
 
Jag har hört bra recensioner av dom som testat denna produkt. Det är ju viktigt att Pejla snabbt bygger muskler nu så vi kan hålla det i schakt så länge som möjligt! 
 
 
 
Sköööönt med vibb!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: