Artemissil Gundog

2013-09-25
07:54:00

Tisdags träning
Träningen igår. Jag är nöjd, vi började med att gå på linje och Pejla markerade helt okej, inget att säga om det. 
 
Dirigeringen är fortfarande lite hur som..., jag skulle skicka henne på en apport som vi hade lagt ut vid några vita höbalar, några meter innan så var det en liten kulle som det hade landad några apport vid innan.
När jag skulle skicka mot balarna så låste hon sig som fan vid kullen, jag hade svårt att trycka ut henne, jag fick henne rätt tillslut och då skyndade jag med att blåsa närsök? - Istället för att blåsa stopp och sök som jag alltid annars gör? Pannkaka
 

Eftersom att vi i detta läget tränade  att dom hämtade och inte lika mycket hur dom hämtade, så hade jag kunnat joysticka henne ut igen _inte ge upp_ men jag vågar inte riktigt det än, så jag tog hem henne. Jenny gick ut och sköt ett skott och jag skickade om och en spikrak linje dit och hon hittar den direkt.
 
 
Här om dagen gjorde jag ju liknande hemmavid, vittrade in ett område med bollar som hon såg, plockade upp och tryckte sedan ut henne förbi det området till området där dummyn låg då gick det ju bra. 
 
Jag har lite saker jag behöver förbättra, så jag tror det blir korta korta pass varje dag nu framöver och 1-2 stora pass i grupp i veckan...
 
 
 Ärru redo Pejla?? "Självklart"
 
 

Kommentarer:
#1: Annika

du ska vara jätte nöjd med Pejla i går! hon var duktig och löste uppgiften. kommer bli så bra så.. :o)
så avundsjuk på er som har en hund som inte piper!!! :o)


Svar: Men igår var hon ju tyst??!
Zara Winkler

2013-09-25 @ 10:54:31
#2: Jenny

Håller med - hon var duktig och ni löste uppgiften! Låter som ett bra upplägg framöver. Kör hårt :)

Annika, Zingo gjorde ett superjobb ju - och var tyst. Dags att anmäla till B-prov?

2013-09-25 @ 21:37:16
#3: Zara

Hålla med Jenny, Annika nu blir det B-prov för Zingo!

2013-09-26 @ 09:13:43
#4: Annika

JAA ! jag är sjukt taggad för att starta behöver träna mer med andra hundar och själva situaionen vilt är inga problem, problemet är en för het hund... ! hänger ni med då please-- ;o)))

Svar: gogogo! självklart :)
Zara Winkler

2013-09-29 @ 14:04:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: