Artemissil Gundog

2013-09-22
09:38:00

Duktig hund

God morgon!

Jag har blivit världens bästa på att hitta ursäkter på att inte träna. Speciellt när jag ska träna  själv. Igår hade jag dragit all världens ursäkter att inte träna i det fina vädret på förmiddagen så vi åkte på Rally i stället.

När vi kom hem runt 17.30 fick jag ett akut sug! Jag tog med mig Pejla och cykeln och åkte bort till ett ställe där vi promenerar mycket, men aldrig har tränat. Jag la märket till en bra "linjetagsdunge" sist...

 

Pejla följde med och såg alla utlägg men vi gick sedan runt så vi inte korsade linjen som jag skulle skicka ifrån sen. Det blev en rätt lång promenad! haha

Här ser ni (tyvärr helt oredigerad bild för latmasken tog tag i mig igen!) In i skogen så ser ni ett litet gap, och det är ca 100 meter från där jag står och där linjetags-dymmysarna ligger, jag la ut 3st ala Jenny Långström "bygga linjen" Ungefär halva vägen in i skogen finns det en stig upp till vänster, kanske 40meter i en uppförsbacke, där låg det en dummy också. På fotot ser ni också en kulle jämte skogen, högst upp så droppade jag en dummy, halvvägs ner hade jag vittrat in och kastat bollar (som Pejla såg) Jag tog upp alla bollar efter mig så det var bara tom störning, för att kunna trycka på henne med ett UT hela vägen upp för backen. Jag är förbannat nöjd!

 
 
 

 

 


Kommentar:
#1: Annika

Duktiga Pejla ♥

2013-09-22 @ 20:41:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: