Artemissil Gundog

2013-09-26
12:13:42

Drar nytta av varann!
Magda var på egna äventyr med Helene och Zäta idag så jag tog ut Pejla och Braith och tränade.
 
Jag kastade lite markeringar till Braith, vilket var väldigt givande för Pejla eftersom Braith är en halvkass markör så kastas det antingen ut en till så att han får lyckas eller så tar jag in honom och gör om.
Men då när det finns två ute gäller det att ha koll på vilken han tar in så jag sedan kan skicka Pejla till rätt ställe, så jag fick till några riktigt bra "UT" med henne, när hon skulle springa förbi gamla legor. Braith är inte terräng känslig och ser inga "väggar" men som jag nämnt tidigare så låser han sig där han _tror_ att apporten fallit. Han jobbar jätte fint, metodiskt och nogrannt men jag skulle önska att han tog ut svängarna lite. Han ger ju inte upp och jag hoppas det håller i sig (det är därför jag ibland kastar ut en apport till ist för att kalla in honom!)
 
Det är så bra att ha fler hundar ibland när man får till det så bägge hundarna får ut nåt av samma övning. Man drar nytta av första hundens arbete och använder det som störning för hund nr två. 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: