Artemissil Gundog

2013-09-25
10:57:42

Bollibollboll
Först var det promenad med Lotta, vi var väl utt ungefär 1-1,5h. Efter det så gick jag hem och lämna Magda och Braith och tog med mig cykeln och Pejla, några km på cykel och en alldeles perfekt träning.
 

Långa linjer, över breda diken, in i tisstlar och snår och knappt en tass på fel ställe.. Idag använde jag bollar för jag tycker det är lättare att få till det bra när man är ensam.
Jag riggade områden som hon såg, väntade sedan ganska länge innan hon fick ta någon, det var inte med flit egentligen eftersom jag talade i telefon ;)

Jag är nöjd med hela det korta passet egentligen men vissa små bitar gör mig extra varm i hjärtat 1, hon gick in flera gånger bland tisstlarna (tydligen är inte tistlar lika illa som brännesslor), 2, var att jag hade lagt ut två långa dirrar på kanske 150meters längd och dirrarna låg kanske 15-20meter i från varann, jag fick henne till rätt område direkt. På den sista dirren trodde hon att bollen hamnat på ängen, men jag hade lagt den någon meter framför, jag lät henne jobba lite på ängen, sedan tog jag in henne lite lite, blåste närsök och då fatta hon att den var på gräset och inte ängen. Så hon lyssnade fint även på 150meter. Om bollar gör henne så här lydig, då borde varmvilt gå lika bra.. Eller hur...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Jenny

Klart att bollar och varmvilt är lika ;)

Härlig träning! Lite avundsjuk :( Får fundera på framtiden. Hade behövt 2 v shaping..

2013-09-25 @ 21:33:50
#2: Zara

Mm så jävla typsikt att han går sönder, NU.. Dålig Timing..

2013-09-26 @ 09:15:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: