Artemissil Gundog

2013-10-23
08:14:10

Mörker sök....
Ja igår kom Jenny och Oban, lite senare än vad det var tänkt pga stul på hennes jobb. Än en gång blir jag imponerad över hur ni som jobbar dagtid/heltid pallar av att träna så mycket som ni gör? Och i den här årstiden? En period för 2år sedan så arbetade jag ihop med Kenny och när vi kom hem från jobbet var ju jag helt slut. Jag orkade inte ens promenera, utan jag cyklade nästen varje dag efter jobbet med hundarna.
Nu var ju dom med på jobbet så dom fick promenad på lunchen, när det var ljust.. Men när vi kom hem var det ju mörkt och man ska hinna städa, laga mat, diska, umgås med dottern.. Tur vi var två... 
Så sumasumarum, jag hade aldrig pallat träna hund så här om jag arbetade heltid. Eller så är jag bortskämt? Jag har bara arbetat kvällar och nätter i 5år (utom den korta perioden ihop med kenny)
 
Iallafall när vi kom ut till ängen var det mörkt.. Vilket inte gjorde så mycket egentligen, vi gjorde närsök och för att se hundarna hade dom lysande halsband och så stod en av oss vid sökområdet för att slänga ut boll när föraren tyckte hunden hade sökt klart.
Vi började med att bygga upp ett område med markering först som hunden fick hämta sedan skicka vi till samma område igen, sedan nästa ställe så droppa vi två bollar så dom fick vinst i första skicket och sedan skicka vi igen när det var tomt, tredje stället var helt utan retning alls.
 
Oban är föresten välkommnad i flocken - Pejla lekte med honom igår. Efter att hon försökt döda honom och han backade, då var han godkänd :) Grattis Oban till platsen i gänget hehe
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Du är bortskämd ;)

Oban hälsar och tackar för medlemskapet. Vi har förstått att det är få förunnat ;) Han hänger gärna med snygga tjejer och smågrabbar som gillar att leka.

Tack för senast. Nästa gång ska vi klara 5 minuter. Erhhh...

Svar: Ja du, hon leker inte med Zäta som hon känt sedan hon var valp. Pejla är en mycket speciell prinsessa ;)
Zara Winkler

2013-10-24 @ 22:02:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: