Artemissil Gundog

2013-10-07
07:48:00

Frusen!
Förra veckan var en bra vecka lite träning och lite jakt och härliga promenader.
 
Fredagens jakt var kall hälsar Pejla, jag har aldrig sett en hund frysa så mycket man förstår verkligen innebörden av att hunden ska ha bra päls när man ser sånt.
Jag fick snabbt upp hennes temp igen genom att låta henne jobba i vassen och efter ett tag gick hon både ut frivilligt och kunde skickas ut i vattnet igen.
Fick några hyfsat fina dirigeringar som såklart kunde varit rakare, men hon lydde och gick förbi döda fåglar på vattnet så jag är nöjd ändå.
På eftersöken gick alla hundar tomma och det är ju visserligen bra för fåglarna, men trist för hundarna. Men Anna Werner la ut en fågel till Pejla i ett av områdena hon eftersök flera gånger, jag skickar dit på en dirigering och hon tvärnitar på stoppet och går ner och jobbar på söksignalen, hon damsög marken och hittar fågeln.
 
Riktigt fint sa hon.. Tack =) 
 
 
Anna har Pejlas halvsyster Maxie, dom har samma mamma, Searover Kits Pim. Maxie är strax 2år och detta var hennes första jakt. 
 
"Du hjälper väl mig syrran?" Ser det ut som om Maxie frågar Pejla
 
 
Jag rekommenderar starkt microfiber "badrocken" jag köpte från Sea hund och katt. Hon torkade jätte snabbt och sedan satt jag ett fleecetäcker över för värmen! Många har BoT (back on track) på hundarna i bilarna och vad jag förståt så verkar ju bara BoT när hunden är i rörelse och lägger man handen under täcket på en stillasittande hund är det faktiskt inte ens varmt under..
 
Trots att Pejla har lite päls så torkar hon långsamt!
 
Hemma fick hon duschas i varmvatten och sedan ligga med täcke resten av eftermiddagen. I helgen har dom inte fått ett jota och har bara fått ligga och skrota ;)
 
Denna vecka blir träning och lite olika jakter, på lördag åker vi till Biggan och Janne i Småland!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: