Artemissil Gundog

2013-11-14
09:15:13

Torsdag 7/11
Braithman fick idag följa med när jag följde Nea till skolan. Grannungarna älskar det och bråkar alltid om vem som ska få hålla "ni får turas om" säger jag. Dom har själv en hund, lika gammal amstaff tik. Men hon är inte så duktig på att gå i koppel så dom kan inte hålla henne, varför dom älskar när Braith är med. 
Braith är väldigt mammig och viker inte en tum från min sida men han är samtdigt närvarande med barnen, när dom ropar på honom kommer han fram och ger dom en försiktig liten puss på handen, han är fin den lille Braithmannen.. 
 
Mamman brukar fråga mig "Vad ska jag göra, hur ska jag få henne att lyssna".. Tja jag vet inte, var koncekvent.. "ja" säger hon, "men det är inte så lätt, dina hundar lyssnar ju från början" jag är lika finkänslig som vanligt "jo men jag valde ju rätt ras också"
 
Jag har inget emot amstaff... Men.....
 
 

Braith fick sedan följa med ner till tvättstugan, våran egen maskin har varit trasig så jag låg/ligger efter big time med tvätten. Passar då att tvätta så mycket som möjligt.. Gör man sig ändå besväret att gå ner så..
 
Gratis passivitetsträning 
 
 

Kommentar:
#1: Jeanette

Hej . Vilken fin och bra blogg du har . Och härliga hundar !! Kommer titta in här framöver. Har oxå en labbe , köpte henne i februari i år och ångrar mej inte en sekund .
Jeanette

Svar: Vad kul! Lycka till med din labbe :)
Zara Winkler

2013-11-23 @ 10:19:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: