Artemissil Gundog

2013-11-04
08:17:50

Ny vecka
Mina stackars hundar har varit grymt försummade den senaste veckan. Vi har haft besök och sedan har helgen varit full för oss tvåbeningar. Idag är det måndag och nu är det deras tid igen :)
 
I lördags var jag dock ute en liten stund med alla 4 hundarna och husse var med till hjälp. Jag la ett sök till Braith.
Vi var i en skog där det går en stig i mitten som då delar av skogen i två delar. Braith fick gå med mig ut när jag la söket eftersom han inte gjort så många innan, 2 kanske, max.. Jag la ut numrerade dummysar för att jag ville se hans mönster, 1-5 i ena delen och 6-10 i andra. 
 
Eftersom att Braith har blivit lite het i sutuationer där han vet vad som komma skall använde jag mig av stigen för att lugan ner honom, vi vandrade fram och tillbaka på stigen tills han blev lugn och då skickades han på en apport, 3 apporter på ena sidan och 3 apport på andra, sedan 1 till på första sidan. 
 
Hur såg hans mönster ut?  Jo han hämtade den som jag la ut först, nummer 1 och sedan 2,3 osv.. Helt otroligt. 
 
Nu får vi visst ta det ett steg längre, han får sitta kvar medans jag lägger ut nästa gång..
 
Liten blir stor - 11månader idag. Det börjar bli dags att fundera på röntgen, är det Audell som gäller så är det ju tidsbokningen som gäller snarast om man vill ha det gjort inom snart framtid. Tror att han brukar ha rätt fullt. Sedan ska han ju ögonlysas, är det vanlig lysning man gör eller ska man testa för andra saker också? Det tillkommer ju tester hela tiden och jag har svårt att hänga med :) 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: