Artemissil Gundog

2013-11-22
07:58:48

I sällskap av Cattis
Cattis var ledig igår så hon kom till oss för prom, ca 3h var vi ute och knata i regn och rusk. Jag hade tagit med mig 2 dymmysar ut, bara för att. Vi kom till ett bra ställe inne i skogen som passade. Cattis började att kasta till Braith och jag stod rätt nära med tanke på hur mycket spring han hade i benen sist. Men jaha, spik.. Ok, jag backade och hon kastade en dummy till på ett nytt ställe, spik.. Hmm. Bra. 
 
Kastade till Cattis och hade gömt en dummy i samma linje som hon skulle stoppa och blåsa närsök på, Coffey stanna så kraftfullt på stoppet att han nästan gjorde en volt! Tokigahund!
 
Vi bytte område och det fanns en stor kulle, eller liksom upphöjning. Jag började att kastade till Coffey på andra sidan kullen. Braith hade ju då sett att den hamnade bakom.
 
Jag bytte område och lät Cattis kasta till Braith. Det är svårt för en del hundar att förstå att dom ska över och jobba på andra sidan. En annan svårighet var att vi stod framför kullen och kastade bakom. Men Braith hade ju haft hjälp av att jag kastat till Coffey så han jobbade jätte fint och dummyn kom in. 
Hans sista apport ville jag utmana honom lite på, jag backade ytterligare en bit bort och ville nu att hon skulle kasta framför kullen... Han måste ha markerat den väl för han visste att den aldrig gått över kullen.
 
Vilken skillnad mot för några dagar sedan.
 
 
Idag ska vi träffa Cattis igen. Men det är Pejlas tur att få sitt! 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: