Artemissil Gundog

2013-05-13
10:07:00

Internatet
Vi har haft internat ihelgen, under Lena Almstedts regi! Helene Pettersson var också med som intruktör! Jag själv var en alliallo och kastare! Jessica, Lenas svärdotter var kökspersonal och tog fantastiskt bra hand om oss och serverade oss super god mat! Man saknar det när man kommer hem ;) Jag älskar dom här helgerna, vi har haft super trevligt!
 
Lena hade hyrt ett vandrarhem ute på Gålö, vilket vackert ställe! Dessa bilder vissar lite utav utsikten. Ni kan ju tänka er att det blev en hel del bada för våra egna hundar!
 
 
 
Det behövs en väldans massa grejer till ett internat, som bilderna visar så var vi en aning överlastade ;) 
 
 
 
 
 
 
 
Första kvällen var det bara "personalen" och Lenas hundarna åkte hem på kvällen, så jag hade bara mina kvar. Men innan dom åkte hem, var det ju såklart bad!
 
 
 
lille Braith
 
så lycklig!
 
Som jag tycker om den här alldeles speciella lilla kille! Lille kuten dyker!
 
 
Och när vi är bortresta får mina hundar alltid sova i sängen, inte till min fördel såklart. Jag har inte sovit en blund på hela helgen..
 
På dagarna har Braithman varit med Jessica och hjälpte henne i köket! Jag tror att dom gillade varann lika mycket!
 
Pejla var ju med mig som hon brukar och var funkishund. Vilket hon tar på stort allvar!
Not...
 
Roligast var att åka båt med matte!
 
 
 
 
På Helenes träning så testade vi lite "allternativa metoder" på vissa hundar som behövde få lite mer fart på linjetagen! Och ja, det fungerade till en viss del.
 
 
 
 
Sista dagen hade vi ett litet Wt och vinnare blev Cattis med Coffey (t.h)
 
Jag önskar att jag kunde lägga ut bilder på alla hundar som jag fotat under helgen, men jag har tagit flera hundra bilder på era hundar! Jag lämnar den uppgiften på Lena! 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Lenn

Fina bilder fr en skön helg. Bilden på 4 simmande hundar, vilken hundglädje, Kram & Ha de gott

Svar: Ja det är livet tycker dom =)
Zara Winkler

2013-05-13 @ 12:01:57

Internat är fantastiskt roligt. Var själv på ett nyligen där vi hade Ander Carlsson och Miriam Axner som instruktörer. Intensivt men sååå kuul!!!
Vad stor han har blivit din lille kille. :)

Svar: Aha! Braith mamma kommer i från deras kennel, Carmals =)
Zara Winkler

2013-05-22 @ 09:07:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: