Artemissil Gundog

2013-05-27
12:16:20

Det blir inte så mycket spontan träning...
Jag är ute samma tid som jag brukar vara, det är bara det att längden på promenaderna har blivit kortare hehe. Idag 5,5km på över 2h hehe, det märkt att man har valp!
Också en annan grej som det har blivit mindre av - Promenad träningen. Eftersom den lille mannen fattade på en gång att man skulle hämta saker som kastades så har det ju inte blivit att jag ens tagit med mig dummysar ut.
 
Men idag skulle jag testa att ha honom kopplad medans Pejla eller Magda fick hämta minnesmarkeringar och göra varsitt närsök.
Jag testade först med att binda upp Braith brevid Magda, det gick faktiskt rätt bra för att vara första gången, han satt helt still - men han pep lite lite varje gång jag blåse i pipan, han är ju van att pipan handlar om honom.
 
Pejla var iallafall duktig och jobbade fint med sitt närsök i en massa ris och bråte! Minnesmarkeringarna var mest för att se hur Braith reagerade när någon hund sprang i väg och inte han fick följa efter.
 
Braith fick också lite mer träning, Stanna kvar träning, första gången med störning. Jag fick ropa på dom vuxna två gånger innan dom kom, eftersom jag håller upp stanna handen mot Braith (som hade snygg/tur öronen på sig just när kameran åker fram) så blev ju dom lite osäkra. Jätte duktig var lilleman idag tycker jag!
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: