Artemissil Gundog

2013-03-21
07:38:51

Semester
Ja Pejla har ju vattensvans, en mild sådan. Men hon har semeter som sagt denna vecka, då får dom andra hundarna det med.
 
Jag är inne i en riktigt tuff jobbbvecka så det är tur att man har snälla hundar! 
 
Faktiskt helt otroligt, nästa vecka så ska sommarsemestern vara innlämnade, känns lustigt att tänka på vilka veckor man ska ha semster nu när det är full gång med snö ute.
Men jag lyckades skrapa ihop rätt många dagar.
 
Det trista är att jag inte har datum för hund-aktivetiterna än förutom Meadowlark kennelträffen. Men det brukar lösa sig, jag har snälla kollegor som brukar kunna ställa upp och byta pass.
Måste säga att det är en sån fördel att arbeta med ett jobb där man kan byta pass med varann, det brukar oftast lösa sig när det krisar samt att vi har en toppen chef!
 
 
Vi har än inga familjeaktiviteter inplanerade, alls.. Vi är alltid i sista minuten med sånt. Vi sålde våran båt nyss och har tittat på en ny. Men vi har faktiskt inte bestämt än om det blir en ny båt i år eller inte. 
Vi får se hur vi gör. Jag vill helst hellre ha sommarstuga, men gubben vill ha båt, han får bestämma nu (jag vet att jag så småning om kommer få som jag vill iallafall ;))
 
 
Förra året åkte vi upp till Norrland, Burträsk och lånade ett stort hus en vecka. Det var helt toppen, egen strand, skog vid husknuten OCH fint väder hade vi! Massa aktiviteter hittade vi på med barnen. Och dom var nere och lekte med hundarna vid vattnet varje dag, vi var ute och rodde, grillade och bara njöt - Det var en riktigt bra vecka! När man bor i lägenhet så värderar man en tomt så fruktansvärt mycket! Det var också Mollys sista sommar, hon har en långlina så hon kunde gå in och ut som hon ville hela dagarna, och ja hon låg ute i solen hela dagarna. Linan var så lång att den räckte även in i vardagsrummet.. 
 
En stor annledning att vi åkte, var faktiskt mycket för henne skull
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NU längtar jag efter sommaren =) 
 

Kommentar:
#1: Gotte

Nu längtar jag oxå efter sommar.....fina bilder på Mollymus!!

2013-03-22 @ 11:20:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: