Artemissil Gundog

2013-03-03
09:12:00

Första träffen
Igår var första träffen hos Britta på Agardhs Hundsport för sponsringshundarna 2013. Det var draghund,vallhund, IPO hund, Rapport/tjänste hund och så Pejla som var jakthund.
 
Britta berättade att hon och dom andra hade haft förutfattade meningar om oss, mig och Pejla.. En tokig jakthund som vi skulle behöva binda fast för att hon inte skulle riva hemmet hehe. Pejla bevisade hur en riktig jakthund skall vara, lydig. Jag platsade Pejla på hennes pläd i hallen och där låg hon tills jag sa nåt annat. Hon skötte sig utmärkt.
 
Först var det genomgång vad allt innebär, vad allt betyder osv - korvstoppning som Britta kallade det. Vi fick mycket papper och sheman som vi ska följa stenhårt i 12veckor.
 
Måndag är dag 1 och jag är laddad!  Jag kommer blogga mycket om detta, vad vi kommer pyssla med osv. Inte allt för detaljerat kanske, men bilder och annan rolig info kommer komma ut här.
 
 
Pejla på löpbandet, kanske inte den mest motiverade jycken, men hon gjorde det *s*
I 
 
Sedan var det dags för viberationsplattan och det var nog det bästa Pejla gjort i hela sitt liv! Hon tvärslockna! 
 
Här börjar ögonen bli tunga
 
huvudet landade 
 
och poff, här är hon helt borta. Hade jag flyttat på mig här hade hon åkt av! haha
 
Snark!
 
NEJ inte redan slut!
 
Efteråt visade Britta hur jag ska strecha henne.. Varje dag
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

En sån där vibrationsplatta skulle man ha hemma!:-O ;-)
Kul det där!!! Vill ossåå! ;-)

Svar: Eller hur! Kostar bara runt 40 000;- ;)
Zara Winkler

2013-03-03 @ 10:12:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: