Artemissil Gundog

2013-03-16
08:58:00

Braithman
I torsdags var Braith med på jobbet en stund. Jag är personlig assistent och min brukare älskar djur! Kommunen tillåter inte längre djur på arbetsplatser och det tycker jag är synd. Jag tycker att det borde vara upp till brukarna, vi är ju ändå i deras hem!
 
Men men, han fick komma och hälsa på en liten stund. Han mådde som en prins och fick full uppmärksamhet. Han är cool den lille killen och  gick och la sig när han blev trött.
 
Igår så var vi ute och åkte med husse, först åkte vi till en av Kennys anställda. Dom har en sjukt söt liten chihuahua, med liten så menar jag liten den minsta hund jag sätt! Hon var inte som en vanlig chi, hon var social och jätte trevlig. 
Braith fick hälsa på henne men han tyckte faktiskt först att hon var lite otäck, hon hade attityd och sedan ville hon helt plötsligt leka haha, han visste inte alls var han hade henne 
 
 
 
Sedan åkte vi in till Östermalm. Kenny skulle lämna arbetskläder till han kompanjon som jobbar där inne. Då passade jag på att ta en liten sväng med Braith, och sedan ställde jag mig i solen med honom och tanken var att han skulle få testa på att inte hälsa på allt och alla *s*
 
Han skötte sig jätte fint faktiskt, han gick inte fram till någon som inte pockade på hans uppmärksamhet, han satt mest helt otroligt bara vid min sida
Det kom fram ett par och sa att dom först inte trodde det var en valp för att han satt så still, men efter första bokstaven i deras ord så hade dom en stutsande liten valp hos dom *s*
 
Även om han är väldigt social och tillgänglig så är han en gentleman och hälsar hysat lungt, han står oftast med alla fyra tassarna på marken och ålar sig runt som en katt runt benen på folk hehe. När han hoppar försöker jag säga till dom att gärna ta ner honom.
 
 
 
Kvällen slutade väl inte lika kul. Jag fick åka in till sjukhuset och hundarna fick sitta i bilen flera timmar. Jag mår bra. Jag gjorde en liten operation för några veckor sedan och just igår så gick ett flertal blodkärl sönder. Men jag slapp ny operation och  efter lite "fix" fick jag åka hem igen. 
 
Mådde lite dåligt igen på kvällen. Men Braith låg hela kvällen vid mitt huvud, Pejla i mitt knäveck och Ester låg på min höft. älskade älskade djur.
Idag mår jag bättre, känner mig lite skum i kroppen men ändå helt okej. det blir ingen cykling eller långpromenad med hundarna idag iallafall ;) 
 
Tur att jag har Kenny! Jag hade aldrig klarat det där själv, med hundarna, valp igår kväll! 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: