Artemissil Gundog

2013-06-07
22:19:44

Fredag 7juni
En jäkla skit morgon var det.. Våran fina fina Ester fick idag fara till himlen. Hon har varit sjuk länge och nu orkade vi inte se henne lida längre. Hon saknade Molly och det var dags att släppa taget. Sjukt jobbigt men det är ändå vår plikt att se till att dom inte lider i onödan.
Lilla Nea tar det jätte hårt, dom var så fina vänner. Nea har än inte kommit över det där med Molly och är väldig ledsen än för det =(
 
 
Det är tyvärr så med djur, vi har dom bara till låns...
 
 
 
Jag har inte skrivit på ett tag, dels för att tangentbordet till den stationära datan har pajat. Hur det hände? Jo Magda hällde ut en kopp med kaffe över det.. Hmf.. Jag har ju den bärbara, men det är inte samma sak, men det får gå idag.
 
Här om dagen så tränade jag med Annika ute i Ågesta. Och det gick sådär.. Första träningen med Pejla sedan två dagar innan B-provet jag inte startade på.. hehe Förutom mocktrailet då.  Vi gjorde synliga målområden med fördröjning och det gick bra, dock har hon börjat med en grej att hon inte vill gå till samma ställe två gånger? Vilket gör att det är rätt svårt att få till övingar för tillfället. Enda gången hon gick till samma ställe fler än en gång var när hon kände till övningen *suck*
 
Men hon tog stopp och andra direktiv bra på långa håll, bra tjej. Vi måste nog ändå lägga ner energi på närsöket. Förut hade jag problem att hon sökte FÖR BRA så hon låste sig där jag blåste, nu så flyter hon i väg lite väl mycket.. hehe. Alltid är det något va!
 
Jag har inte haft energi alls på att träna dom senaste veckorna, noll motivation. Jag vill gå ut och träna, jag tänker på det men jag gör det inte..
 
 
Vi gör andra kuliga saker istället! Jag, Nea och hundarna åkte till Öran idag för att skingra tankarna lite...
 
 
 
 Braith vågar inte riktigt ge sig ut lika lång som dom stora än så han väntar ivrigt på att dom ska komma in
 
Nea vart poppis!
  
 
 
Nea och Braith 
 
 Magda har stulit en boll, mycket nöjd..
 
Även ett stycke Braithman var en liten tjuv..
 
 Det har varit soliga härliga dagar, me liki!
 
Imorgon ska det bli varmt och skönt igen. Cattis var tränigssugen imorgon så vi ska träffas i ottan imorgon innan värmen slår till och träna lite!
 
Jag önskar alla mina vänner och speciellt Lena och Jerka lycka till på unghundsderbyt imorgon!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: