Artemissil Gundog

2013-01-27
20:45:12

Träning!
Det har inte hänt mycket på träningsfronten på ett tag. Det har varit så nedrans kallt! Men idag så fick jag, Annika och Cattis till ett pass ute i ågesta (farsta). Man får passa på när det är bara några få minus. Påpälsade möttes vi upp och gick igenom vad vi ville få gjort.
Vi ligger på lite olika nivå och har olika ambitioner, men det är okej! För vi är trygga med varann och kan säga till om vi vill göra annat. Vilket är väldigt viktigt om man tränar ihop med andra där alla inte ligger på samma nivå. 
Jag är väldigt imponerad hur duktiga hundarna var på att följa upp vittringen idag, alla jobbade på bra utan att behöva stöd av sina förare. 
Cattis har varit sjuk och har inte tränat på månader! Annika har inte kunnat tränat Zingo eftersom hon har varit skendräktig.. Men det syntes inte alls på hundarna. Dom var duktiga allihop!
Magda fick jobba lite idag och var duktig för att vara hon, hon markerar jätte fint, det har alltid vara en bra sida hos henne. Hon dirigeras hyfsat bra, om hon vill (man måste hinna äta snö också!)
 
Men det trevligaste av allt är ändå efteråt, när man sitter och fikar -varm choklad mums! Det blir såklart mycket hundsnack, men inte bara =) 
 
 
 
Jag satt mig ner nyss och skulle anmäla till några Ökl prov, men dom är visst inte öppna för anmälning än! Jaja får vänta ett tag till visst.
Jag har lite jobb framför mig. Pejla behöver få träna markeringar i massor av olika terränger! Så känner ni till några bra och kluriga marker och vill hjälpa oss så hojta till! 
 
 

Kommentar:
#1: Annika

ja hahah hon kan hon din Magda! ;o)
Jag är jätte nöjd med träningen i går, snygga markeringar och dirigeringar.
vi gör omét va?

2013-01-28 @ 16:17:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: