Artemissil Gundog

2013-01-02
09:43:00

Jäkla skare
God morgon!
 
Hundarna var inte helt pigga igår, dagen efter nyårsafton. Det blev sent här hemma och våra gäster gick hem efter 03 på natten. Hundarna reagerade inte alls på smällarna, 23.45 var dom ute och lekte på tomten vid garaget och titta aldrig ens upp. Men vid 12-slaget var dom inne i garaget med musik på. När jag kom tillbaka så kika jag in genom förnstet och såg att alla tre låg och sov. 
Det är så skönt att dom inte är rädda. Molly var rädd, jätte rädd. Men det var pga några idioter kastade smällare på henne när hon var ung hund. Dom kastade alltså MOT henne..
 
Hoppas det inte hördes uppe i himlen i måndags...
 
 
 
 
Idag hade jag tänkt städa bort julen här hemma, allt ska ner, och det ska bli så skönt. Nu blickar vi framåt och julen är faktiskt förbi.
Jag hade även tänkt att träna idag, men skaren kändes så hård så jag vet inte riktigt hur jag gör. Kanske blir det mjukare under dagen.
 
När snön nu är här, är det en perfekt tid för att förstärka linjerna! Kör med synliga apporter ett tag.
 
 
Magda är med ibland och tränar, hon är ju dock rätt lat hehe. Jag skulle vilja säga att Pejla är dubbelt så snabb som Magda att ta sig fram i snön. Jag skrattade när jag kollade videon, linjen är inte det minsta rak, och i slutet så skrittar hon tillbaka.. Här är en liten skakig film snutt. 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Annika

Åhh jag får inte video snutten att funka!!!

Skönt att ta bort julen... den ryker här hemma med nån dag.

2013-01-02 @ 10:13:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: