Artemissil Gundog

2013-12-18
07:49:00

Lite blandat
Hade tänkt ta en lång promenad på ny mark igår, men jag har blivit sjuk igen. UVI igen, och igen och igen. Och nu tydligen och troligen en lite allvarligare form, min vanliga tur när det kommer till det "området".. 
 
SÅ jag fixade inte att röra mig så långt igår, tog med mig bollar och bollkastaren ist och gick upp till närmsta skog. Ibland får dom tävla efter bollarna, ibland söka efter dom, ibland hämtas dom en och en och ibland får en och samma hund hämta alla. Braith fixar faktiskt att hålla reda på 3 olika bollmarkeringar! 
 
Bra träning blir det, man får påminna Magda om att rumpan ska vara kvar i backen ibland bara..
 
På torsdag träning med Lena. Och på lördag har jag och Jenny talat lite löst om träning, Annika -  du med eller?? 
 
 
Snön är ju inte här än så Braith får snällt fortsätta träningen. Inte han emot, han har verkligen vuxigt på sig? Hur hände detta? Jag har då inte varit så delaktig i detta.
 
 
Lite andra nyheter
 
Lägger in en bild jag stal från Jenny. Det är en bild på mig och Malin från mässan då vi stod i ssrk montern. Vi värvde medlemar och jag lyckades värva 3 eller 4st! Tror jag vann eller Jenny ?? ;) 
 
En annan rolig grej är att boken från Agardhs hundsport är klar och har kommit! Jag och Pejla var ju med i sponsringsprogrammet. Tyvärr blev ju inte resultatet så som vi hade väntat, Pejla kunde inte riktigt genomföra hela programmet eller delta i alla tester då hon blev sjuk! Men ni kan läsa lite om oss på sid 191-195
 
Fysträning för aktiva hundar
Vägen till framgång med Britta Agardh
 
 
 
 
 
 
 
 Skit kul är det iallafall att fått varit med och fått testat! Jag tror stenhårt på detta, men kanske inte all denna träning samtidigt. Men god fysik är ju faktiskt A och O för en jakthund. Många slarvar! Och ännu fler slavar med upp och nedvärmning..
 
 
Detta är första gången min nuna är med i en bok, men inte första gången i ett repotage. Magda och jag var med för några år sedan i labradortidningen. Efter ett jaktprov så blev jag uppringd av skytten. Han blev förälskad i Magda och att det var en ung förare så han ville skriva ett repotage om oss.. Då var jag stolt som en tupp ska ni veta!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Annika

*Bussvissel * vilka snyggingar! jätte fina kort på dig och Magda kom ihåg när du visa mig det när det var aktuellt.

Lördagen är dessvärre uppbokad för julklapps inhandling...tirst.. hade hellre tränat med er. Vilken tur att inte min dotter läser din blogg..hhahha

2013-12-18 @ 09:58:47
#2: Zara

haha herregud Annika, jag ser ju inte klok ut och VAD har jag på mig?? ojooj det var tider det *s*s

2013-12-18 @ 11:39:26
#3: Jenny

Wow, vilka reportage :) Läser gärna boken någon gång!

Du vann i montern - ja :))

Määh. Nu blev jag sugen på att köra på lördag ändå. Dunderförkyld idag dock. Om det vänder kanske vi kunde ta ett kort pass på fm?


Svar: Får ju bli tidigt på fm om du ska hinna? Jag jobbar och går av kl08.. Så efter det kan jag.. Men du gillar ju att sova på helgen ;) ;)
Zara Winkler

2013-12-18 @ 21:19:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: