Artemissil Gundog

2013-08-10
15:04:00

Träning och bad!
 
På förmiddagen tog jag med mig hussen ut som kastare. Pejla och Braith skulle få träna! 
 
Braith började med att få markeringar bakom några nerfällda träd, jag backade sedan efter varje apport. Sista markeringen skickade jag så att han fick snedda över en bäck också. Nedslagsplatsen var alltid samma, det var bara vägen dit som blev annorlunda och längre.
Jag gick sedan dit själv till nedslagsplatsen och la ut en apport. (Braith var väldigt fokuserad på husse.) Braith satt kvar hela tiden. Sedan backade vi igen och han skickades på ett linjetag. 
 
Bytte område och gjorde samma sak. 
 
Braith är väldigt lugn och fokuserad, han spikar sällan men han jobbar riktigt fint i området. Ibland springer han för långt men kommer alltid snabbt på sig igen och går tillbaka! 
 
Med Pejla.. Vi ska ju på duvjakt nästa helg och jag tänkte förbereda henne lite. Vi satt och tittade på husse som drog ut massa tennisbollar lite överallt. När han var klar så gick jag med henne till ett träd där jag gömde två minibollar.
Vi gick till ett nytt område och jag skickade på sök. Först fick hon hämta 3 bollar på söket, sedan skickades hon till trädet för en boll, fortsatte sedan på söket och hon hämtade 2 bollar till, skickades sedan till trädet och den sista bollen kom in, sedan avslutade hon med att hämta in den sista bollen i söket (hon jobbade jätte fint och den sista bollen var svår så jag kastade ut en som hon inte såg).
 
Släppte sedan bägge hundarna på "fri" och då kom Braithman in med den sista bollen <3
 
Jag vill inte ropa hej än, men fyfan vad Pejla kändes bra. Är hon tillbaka? Jag hoppas!
 
 
 
 
Efter träningen så tog vi med oss alla hundar utom Magda (som har fukteksem) till Öran för bad!
 
 
Nea har lärt sig att simma!! Jag är så stolt så jag spricker! Hennes farbröder hade visst lärt henne när dom var barnvakt förra helgen
 
 Titta hon simmar!
 
 Tonys teknik att lära henne simma.. Ta med henne ut på djupt vatten och kasta iväg henne.. Två allternativ - 1, drunka eller 2, simma 
 
 
Tur Meadowlark killarna badvaktade henne <3
 
 
 Meadowlark Wexford "Jerka" gjorde henne sällskap
 
Fina och goa Braith kikar
 
Braith älskar ju hanhundar. Och speciellt Jerka och Coffey (Cattis, Coffey), han gör allt som dom gör. Gissa då om Braith är glad att Jerka bor hos oss ett tag
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: