Artemissil Gundog

2013-08-26
14:57:00

Öran!
Hejsan hoppsan!
 
I lördags var jag och Braith med ut och hjälpte Lena med Pirat. Pirat skulle starta Ökl.
Braith var tyst och lugn när jag kastade åt Pirat och när Pirat jobbade. Men när vi satt och väntade medans Pirat tog in ett sök, var det väldigt jobbigt eller när vi var klara för dagen och gick upp och satte oss på en sten i skogen för att tala lite, så var det också väldigt väldigt jobbigt..
 
Han har inte varit sån innan, så hoppas det bara är något tillfälligt..
 
 
Iallafal fick han några vattenmarkeringar, det är sällan någon annan kastar. Det gick jätte bra, han stod lugn och still tills han fick kommando att gå.
Markerade fint. Först fick han en markeringen på andra sidan om det bladgräsaktiga, han skulle simma igenom det för att hitta dummyn. Perfekt. Nästa gång kastade Lena en mitt i, även det gick perfekt.
Duktig kille. 
 
 
 
Idag tog jag med mitt gäng och gick upp till Öran igen, Braith fick då sitta vid min sida i ca 5-10minuter medans jag släppte lös dom andra. Inte ett ljud *tummen upp*
 
Gick till en ny del av sjön där han ännu inte varit. Dom latjade och badade och rullade sig och hade det gott
 
 
 
Lite allvar måste man ju blanda in ;) Så jag satte ner alla andra medans Braith fick en markering bakom stenen.  Så först springvatten, upp på stenen och sedan fick han simma ut för att hämta dummyn på andra sidan.
 
Sedan kastade jag en dummy rätt långt ut mot en stor vassrugg, fast dummyn hamnade mitt på blankvatten. Första gången han fick simma långt. 
Avslutade med att han fick sitta passiv medans Pejla fick två apporter ut på vattnet. Och sedan senare fick hon en till precis innan vi skulle gå. Nu var han väldigt lugn men jag ville ändå avsluta hela det roliga med att han inte fick hämta nåt.
 
Det var det, vi var där i övver 1,5h så det var mest kul och bus :)
 
Här kollar Braith och Zäta på när Pejla dyker efter en boll som sjunkigt..  Ja ni såg rätt, Pejla har också börjat med att ha huvudet under vattenytan? Aldrig gjort innan, undra om hon sett Braith göra det?
 
 
Håll för näsan Pejla när du dyker!
 
Jag tror till och med hon försökte kolla under vattnet.. Magda står och kollar förvånat på henne
 
Min vackra, bästaste Pejla!
 
Och här är Braithman! Som verkligen börjat växa på sig!
 
 
Imorgon ska jag hjälpa Lena igen. på onsdag är det duvjakt och sedan Zonterapi för Pejla, torsdag jobb, på Fredag är det andjakt,.. Lördag är det dop och hundarna ska placeras ut..
 
Söndag ska jag vila! haha
 
 

Kommentar:
#1: Annika

Vila på söndag!! jag tänkte vi skulle laja!!

vilken härlig dag du har haft!! duktiga Braith!

2013-08-27 @ 07:40:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: