Artemissil Gundog

2013-04-16
07:29:50

Lika arg som varje vår!
Ja visst, det blev en snabb cykeltur med Pejla igår först ju, sen hem och slappa (dammasuga hundra gånger) och efter jag hämtat dotret på skolan så tog jag med tjejerna ut på en PW i ösregnet, vi tog med oss en kompis hund, aussie mixen Isis. Det blev 1h och drygt 6km. Helt ok.
 
Det är sällan jag går koppelpromenader, händer knappt. Men Isis, får det aldrig. Hon är en lite stressad tjej som aldrig är ifrån sin matte så jag tänkte att det blir riktigt nyttigt för henne. Matten är dessutom sjuk och orkar bara med rastningar. Isis tyckte att jag var elak som drog ut henne i regnet, dessutom i koppel!  Men se, sån är jag ;P
 
 
 
Att det regnar gör mig inget, snön försvinner! Men! På baksidan här... Hmm Jag bor alltså i lägenhet, på baksidan är det en stor gräsmatta och lekplatser. Jag rastar hundarna där på morgonen och kvällen. Och tydligen alla andra hundägare med, MEN jag plockar upp skiten efter mina hundar, det gör inte alla. det ser ut som ett äckligt minäflt här utanför. Jag blir så jäkla arg och faktiskt besviken på dessa hundägare..
Varje vår brukar jag har storstädning och brukar städa upp allt hundskit, för jag tycker synd om barnen. Jag brukar sätta upp lappar på träden. Men varje år är det samma visa. Och jag är sån att jag håller koll när jag ser att det är en hund på baksidan, skulle jag se någon som inte plockar upp skulle jag helt ärligt springa ut och skälla ut dom.. På riktigt.. Det ingår väl i hundägarskapet att städa upp efter hunden? Varför ska andra lida för att jag har hund? Barnen, ska dom ramla/trampa i skiten?
 
 
Jag kan verkligen inte förstå varför man inte plockar upp efter sin hund? Jag förstår verkligen inte...
 

Eller om man är så jävla lat och slapp i huvudet så kanske en sån här vore bra! 
 
 
 

Kommentar:
#1: Isis genom matte

Zara, du ska veta att jag tänker hämnas.....jag ska ALDRIG sluta hoppa på dig nu! När jag kom hem satte jag mig riktigt nära matte för att kolla att jag fortfarande fick bo här o vara med o så pussade jag Kyra i minst fem minuter.....

2013-04-17 @ 12:52:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: