Artemissil Gundog

2012-10-14
09:02:00

Oct. 14, 2012
Igår så skulle dotra vara själv en timme medans jag åkte till jakten och tills pappa kom hem, och hon älskar att vara själv (konstig unge) men vill gärna ha en hund hemma då, "vakthund" som hon säger. Så Magda fick stanna hemma igår, inte henne emot då Nea och Farbror Tony var ute och kastade boll men henne senare. Men jag kände att jag ville ha en till hund med mig ut så jag frågade Lena om jag fick låna en grabb!
 
Så jag lånade med mig Pirat ut, han har inte kommit ut och jagat mer än en gång igår så det var nyttig passivitets träning för honom, för det hände i stort sätt nada! Ibland är det ju så och helt ärligt är det också lite tjusningen och det är spännande när man väntar!
 
Pirat och Pejla
 
 
 
Jag bjöd med mig Cattis och hennes Coffey (searover pumas fusion) också, dom har varit med och tittat på en jakt med oss innan men nu skulle dom få vara med och apportera. Så det kanske var en dålig dag för dom, men Coffey hämtade en fin markering på kvällstäcket och tränade upp sin passivitet och position under dagen, vilket han klarade galant!
 
Cattis och Coffey på kvällssträcket 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: