Artemissil Gundog

2012-05-29
12:25:03

Aktivitets promenad
Ja vi gick till skogs. I vanliga fall så går vi med Gotte på förmiddagarna, men eftersom jag skulle ha en aktivitets promenad med bollar så är det bättre vi går själva! Men saken är den att jag har fruktansvärt dåligt lokalsinne...
.
.
"Titta en stig den tar vi, och jag menar det är ju bara att vända om det inte känns rätt"
Aj då.. Det blev lite "ole dole doff" här, för hundarna är inget att räkna med i såna här situationer. Jag gick och jag vände säkert tre gånger innan jag kom på en stig som jag tyckte jag kände igen. Hem kom vi till slut iallafall *skratt*
Jag började med ett bollsök till Pejla här, men det var för lätt, trots att jag gömde och trampa ner så hitta hon för fort. Så jag gjorde ett godissök här i stället, mitt godis är Acana Grasslands torrfoder och är pytte små.. Allihop lät som små grisar!
Men här var ett bra ställe för bollsöket. Pejla skulle inte gå längre bort än till björken. Det var lite klurigare här. Men hon höll sig i området bra, behövde inte dra tillbaka henne alls. Men det är klart, mina dofter fanns ju i området (därför också någon annan ska gömme).. Men äntligen fick hon jobba lite *skratt*
Molly extraknäcker som grävlig..
Nu sussar dom sött efter en 2,5h aktivitets promenad =)

Kommentarer:
#1: Therese

Kortet på Molly som grävling är klockrent!!!



2012-05-29 @ 20:02:30
#2: GOTTE

Men Zara....du får ta med paketsnören i olika förger för olika stigar så du inte vimsar vilse hela tiden!!!

2012-05-30 @ 11:49:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: