Artemissil Gundog

2012-12-11
08:36:31

Hundrum?
Nu när flocken kommer uttökas så börjar tankarna på att göra om ett av rummen till ett hundrum. Jag hade ett när Magda var yngre men tog bort det sedan. Pejla var en mönstervalp och kunde vara i hela lägenheten från start även när hon var ensam och jag var ute med dom andra.
 
Jag är förbered på det värsta här nu, att vi kommer få en valp som biter och pinkar överallt, men jag hoppas såklart på det bästa.
 
Vi har talat om att göra om datarummet till ett hundrum, det blir lite pyssel med det. Kablar som ska bort, byråar som ska flyttas osv osv. Men jag tror det blir nödvändigt. Jag jobbar ju natt nu och det blir ju ett glapp på när husse åker till jobbet och tils jag kommer hem. Självklart kommer valpen bli pigg och vill vara vaken efter den vaknat av husse. Då är det bra med ett hundrum.
Så efter jul ska jag ta tag i det här, mina nuvarande hundar kommer få börja sova där inne redan innan valpen kommer för att dom ska vänja sig vid det. 
 
Så bäddar och ben/leksaks korgarna kommer flyttas in hit.. Funderar också på om man ska börja ge maten här inne sen också?
 
 
Har du hundrum? 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Annika

Inge hundrum eller nja.. vi har ju två rum som bara står.. och där finns en soffa där både katt och hund ligger i. Men hade jag fler hundar eller en valp så hade jag gjort som du.

2012-12-12 @ 07:35:25
#2: Anette

Vi hade ett hundrum till Pippi när hon var valp. Det var enda sättet att skydda dagbarnen jag hade då och att få Pippi att vila lite emallanåt. Det funkade jättebra. Men mina äldre hundar var inte där inne så mycket. Vi flyttade för ett år sdan och då blev det inte av med ett hundrum. Men nu när vi får tillökning i mars kommer vi nog att göra iordning ett hundrum igen. När kommer valpen?

2012-12-17 @ 17:48:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: